Wij zijn Maarten Boog en Nico de Schipper. Doorgewinterde reclamemannen met als specialiteit: het maken van doordachte communicatie-concepten. Je zit direct met ons aan tafel. Dus korte lijnen. Snel schakelen. Nul bijkomende kosten. We hebben geen kantoor, maar werken waar we maar willen. Bespreking of presentatie? Als het niet bij jullie kan, dan regelen wij een plek. En even een tussendoortje spoed? We gaan 24/7 door als het moet.
 

  • Maarten Boog

    Maarten Boog is vooral bekend als creatief strateeg, conceptdenker, art director en regisseur. Zijn opleiding genoot hij aan de Academie voor Kunst en Vormgeving St. Joost. Zijn carrière startte hij bij reclamebureau Belinfante Major in Den Haag waar hij vanaf dag één klanten bediende als Ideens dekbedden, Bogena, Skil, DAF, Northsea Ferries, Gala koffie en ISBW.

    Vanaf 1985 werkte Maarten bij Noordervliet & Winninghof/Leo Burnett op zowat alle grote accounts. We noemen: Audi, Shell, Marlboro, FinataBank, Zilveren Kruis, ABN, ISBW, Ministerie van Vrom, Tefal, Dru, BASF, Peijnenburg, Helena Rubinstein, BankGiroCentrale, Nederlandse Kankerbestrijding en Rambol. Eind 1990 werd Maarten gevraagd als Creative Director bij TBWA Amsterdam. Hier was hij verantwoordelijk voor o.m. Nissan Europe, Philip Morris, AEG, J&B Whiskey, Trendbox, GWK, MeesPierson, SGR, Wagonlit Travel, Philips, Beiersdorf, Nivea, NVM, Substral, Hypotheekshop, Scott/Page, Toys-R-Us en Absolut Vodka.

    Na de nodige prijzen en nominaties te hebben binnengesleept werkte Maarten nog enige tijd als freelancer voor Campaign Company, PMS/Y&R, TBWA en FloorHeyn/Grey. Ook bij deze bureaus voelde hij zich prima thuis, wat blijkt uit zijn spraakmakende werk voor PTT, Akzo, Vara, Pensioendesk, Fuji, Jamin, Delta Lloyd, Bison en Rocks.

    Eind 1996 besloot Maarten het over een heel andere boeg te gooien: zijn bureau Bär & Boog werd een feit. Een kleine maar inspirerende hotspot die later Bureau Boog Knoop is gaan heten. Voor wie houdt van namedropping hier het fraaie lijstje klanten: NRC Handelsblad, Shell, ISW/IBW, Brouwerij De Koninck, Nederlandse Hartstichting, Jaguar, Veronica Magazine, Yamaha, Kraftfood, Sanoma (Flair, Esta, Beau Monde, Pink Ribbon, Story, Eigen Huis & Interieur, Tina), BinckBank, Suzuki, National Geographic, Sarah Lee/DE, Nederlands Visbureau, Rabo Vastgoed, DaimlerChrysler (Smart).

    Ruim een decennium later, om precies te zijn in 2008, wordt Maarten opnieuw gevraagd als Creative Director. Nu door het bureau Gleijm & van der Waart. Een ommezwaai die wederom goed uitpakt. Maar liefst 6 jaar lang maakte hij prijzenswaardig werk voor o.m. Licor 43, Heras, Villa Massa, Staalbankiers, Agio Cigars, Dela, ZLM verzekeringen, Wolf Garten, Makita, Rockwool, Bata, Philips, Rabobank, Brabants Dagblad, Van Boxtel hoorwinkels, Dr van der Hoog, M-Line bedden, Liliane Fonds en De Efteling.

    Maarten werkt(e) als freelancer recentelijk voor o.m. Liliane Fonds, Agio Cigars (Panter, Meharis, Balmoral), Licor 43 International, Unie van Waterschappen, Uniekaas, Stichting Eet met je hart en Bux (de app voor beleggers).

    Prijzen (nationaal en internationaal):  10 x ADCN, 3 x Effie, 4 x Accent, 4 x Cannes Film (Lions),  2 x Cannes Print (Lions),   3 x New York Film,  2 x NewYork Print,  2 x Mobilus  Award,  Clio award, 11 x  Eurobest, 3 x Epica, 3 x Gouden Brief, Meetlat, Irish Advertising Award, Gouden Schaats, Pharma Communicatieprijs, James River Design Price, Panorama Award.

  • Nico de Schipper

    Nico de Schipper is een ervaren conceptman en tekstschrijver. Maar bovenal een snelle denker en resultaatgericht. Nico is zijn loopbaan gestart in Amsterdam. Waar hij achtereenvolgens werkte bij de top-10 reclamebureaus Publicis en RJA/Saatchi & Saatchi. Ook zijn klantenpakket sprak tot de verbeelding: Nestlé (Maggi soepen, sauzen en bouillon), Renault, Gruno (Dragon shag), Philips (tv, video, huishoudelijke apparatuur), Bourbon (dessert), Jac. Hermans (supermarkten), Dairy Crest (Cheddar en Stilton kaas), Inventum (zwakstroomdekens, koffiezetters), Husqvarna (naai- en maaimachines), Holland Electro (stofzuigers), Wrangler (jeans), Stoutenbeek Wonen en Olifant jenever.

    Sinds 1986 werkt Nico zelfstandig voor zowel bureaus als rechtstreekse opdrachtgevers. En met succes, gezien het aantal grote namen. Een lang niet volledige opsomming: McCann-Erickson (Camel) • DMB&B (Philishave) • Ogilvy & Mather (Oryza rijst) • BvH Rotterdam (Koninklijke Marine) • Publicis.FCB (Perrier, Hago, Cas Spijkers) • Lowe (ABN AMRO) • Kern Habbema & Yap (Renault, Staatsloterij) • Bozell BK&P (Chrysler, SNS Bank) • Alta (Grando keukens) • B & O (TV) • Floriade 2002 • Grey Advertising (Visa) • Bridge (Oxfam Novib, Sony) • Tijdschrift Privé • Rapp Collins (VNU, Roto-Smeets) • Viacom Outdoor • Saatchi & Saatchi (Boval) • Vedior Uitzendburo • Connexxion • Cordys • Nescafé • Dagblad Spits • Hoechst • Euro RSCG (VVAA, FBTO) • Crossmarks (Volkswagen, Anna van Toor, Coca Cola) • Ad Eight (Düsseldorf International Airport) • Delta (ZeelandNet) • Push Braces • TBK/G2 (Smiths, Lays, Varta, Buena Vista) • Lundia • Ministerie van Verkeer en Waterstaat • Van Santen Netwerk (Spaarbeleg, World Trade Center Amsterdam, Kennisnet) • KoenseSeverein (Citroën C4, SOS-Kinderdorpen) • Dagblad De Telegraaf (adverteerders- en lezersmarkt) • Draftfcb (KPN) • Compasso Mundocom (Avery Dennison) • L’eau (Nuon, T-Mobile, Oman Tourism) • Unie van Waterschappen (Verkiezingen) • Stichting Eet met je hart • Uniekaas • Stegeman.

    Bekende campagnes van Nico’s hand zijn: “Camel Mild. Als licht te licht is en zwaar te zwaar”. Voor Oxfam Novib “Kappen met Kappen”. Voor De Telegraaf “Een Speurder en je bent verkocht”. Voor Sony Walkman/Veilig Verkeer Nederland “In het verkeer moet je niks aan je kop hebben”. Voor Minrin neusspray “Droog verhaal over bed-plassen”. Voor Olifant jenever “Een beetje kerel zet een jonge Olifant op tafel”. Voor Philishave “Mannen willen maar één ding… een Philishave 1 maand op proef”. Voor Holland Electro stofzuigers “Je reinste zuigkracht”. Voor Partij voor de Dieren “Laten we welzijn, PvdD”. Voor Husqvarna grasmaaiers “Laat Vader maar schuiven”. Voor Olympic Airways “Een Keertje vreemd gaan mag”. Voor 100 jaar dagblad De Telegraaf “Adverteer nu. Wie wacht krijgt eeuwig spijt”. En voor de nieuwe lijn SPS Verven “Verander je blik”.

    Onderscheidingen en prijzen: Volkswagen – Nominatie SAN Accent • Philishave – Beste Playboy advertentie • Minrin neusspray – Pharma Communicatie Jaarprijs (Accent) • Koninklijke Marine – ADCN en Magneet nominatie.